Beranda » Puisi Patah Hati » Cinta itu bermula di Facebook

Cinta itu bermula di Facebook

sebulan sudah hidupku sunyi .. sebulan juga hidupku hampa tanpamu dan sebulan aku hanya mengurung diri dalam sangkar emas kebohonganmu…
begitu pedih hati ini saat aku tahu dirimu hanya menjadikanku pemuas nafsumu saja…2 tahun kita bersama mengharungi bahtera rumah tangga..namun hanya dalam sekelip mata kau hancurkan semuanya..
aku tahu ini salahku…ya, salahku yang terlalu mempercayaimu dan salahku yang terlalu mencintaimu…seharusnya dari awal lagi aku menaruh kecurigaan padamu….
hari harimu slalu dipenuhi dengan warna warna di dunia maya…saat kutanya kau hanya menjawab untuk urusan bisnismu saja…dan sampailah pada akhirnya ……
aaaaaaahhhh !!!!! serasa langit tlah menimpaku saat aku baca pesan singkat di dalam laman facebookmu..
astagfirullah… kau telah menduakanku kau telah menjalin asmara bersamanya dan kau telah menikahinya..tapi kenapa kau sanggup melakukan ini padaku ??
akhirnya kau mengatakan yang kau mencintainya dan menyanyanginya sebelum kau mengenalku..kau terpisah kerana dia akan dinikahkan dengan sahabat dekat ayahnya..hinggalah pada akhirnya kau bertemu melalui facebook dan kau kembali menjalin percintaanmu yang telah lama putus….
ternyata kebahagiaan CINTAMU BERMULA DI FACEBOOK dan aku orang yang tersakiti kerana FACEBOOK ….

by : Syahdu Syahwa Alya

One thought on “Cinta itu bermula di Facebook

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *